PRODUK SHAKLEE

Sunday 7 September 2014

BUNUH KOLESTROL JAHAT DENGAN PHYTOCOL-ST SHAKLEE

Assalamualaikum dan selamat pagi semua..semoga kita semua dirahmati dan diberkati oleh-Nya setiap apa yg kita lakukan hari ni dan ianya memberi kebaikan untuk semua..insha Allah.

Pagi ini hanya mendengar kicauan burung yang sangat2 tenang, syukur masih diberi kesempatan menikmati semua keindahan ciptaan Ilahi. Boboi kesayangan sy masih syooiikk dibuai mimpi..hehe..jadi saya mengambil peluang untuk berkongsi dgn semua tentang penyakit yang bersifat pembunuh dalam diam.





6 Juta rakyat Malaysia mengalami masalah kolestrol, jadi tak peliklah kalau kita ke mana2 hospital melawat saudara-mara atau teman2 mesti ada yg berkata. "kat hospital ni penuh jer pesakit,". tapi pernah tak kita berfikir KENAPA? sebab yg paling utama kesedaran tentang penjagaan kesihatan kita. Ramai yg beranggapan bila usia sudah meningkat macam2 penyakit lah boleh dtg.. tapi sedarkah kita penyakit itu dtg dari gaya pemakanan kita sejak dari kita bayi lagi. So jom ramai2 amalkan amalan gaya hidup sihat untuk kesihatan masa hadapan yg lebih bermakna. Cuba bayangkan bila kita di sapa oleh bakal cucu kita nanti kita masih gagah tersenyum melayan telatah mereka..kan bahagia tu..ok lah..bnyk lah celoteh pagi2 ni ya..Jom baca lebih lagi tentang kolestrol ni.

APA ITU KOLESTROL

Kolesterol ada 2 jenis tau...Ada yang jahat ...Ada yang Baik/...macam manusia gak..hehhee.Rujuk gambar dibawah la ya..


ANTARA SIMPT0M2 K0LESTR0L TINGGI

● Rasa berat d tengkuk hingga rasa sengal di bahu
- Sebahagian besar orang merasakan berat di kepala dan sakit2 sbg gejala awal. Gejala ini muncul sebagai akibat kurangnya oksigen..

● Cepat Mengantuk
- Hal ini biasanya terjadi krn kurangnya pengaliran oksigen ke otak akibat pembuluh darah yg menyempit krn adanya timbunan lemak akibat kolestrol..

● Kesemutan / kebas2
- Kadang2 kesemutan juga blrh terjadi krn darahnya agak pekat. Kadar kolestrol yg tinggi dpt menyebabkan aliran darah menjadi pekat sehingga oksigen menjadi kurang..

● Timbunan lemak di atas kelopak mata
- Secara klinikal ada beberapa hal yg bleh dijadikan petunjuk awal seseorang memiliki kolestrol tinggi, aitu adanya timbunan lemak di atas kelopak mata. Biasanya timbunan ini mengandungi kadar trigliserida (molekul asam lemak) yang tinggi..

● Mudah Letih
- Ketika plak terbentuk di dinding arteri, bleh menyebabkan keadaan spt atherosclerosis, penyakit jantung koroner (PJK) & penyakit mikrovaskuler koroner @ coronary microvascular disease (CMD). Keadaan spt inilah yg menyebabkan badan terasa mudah letih..

● Sering Sakit Kepala
- Ini kerana kolestrol yg tinggi dlam darah menyebabkan terjadinya penimbunan plak2 di pembuluh darah arteri sehingga menyebabkan terjadinya artherosclerosis. Keadaan ini membuat arteri akan menyempit & membuat aliran darah ke kepala dan otak berkurang, sehingga menyebabkan rasa sakit di kepala..

● Kaki Bengkak
- Kaki merupakan organ tubuh yg paling jauh dr jantung. Ketika pembuluh darah menyempit dan pengaliran oksigen berkurang, maka tentu saja yg paling sedikit mendapatkan darah adalah kaki. Hal ini akhirnya menyebabkan kaki membengkak..

OK dah tahu dah simptom2 kolestrol cam mana kan..jom kita baca lak apakah risiko yang bakal kita dapat jika banyak kolestrol jahat dalam badan kita.

Kalau banyak kolesterol jahat dalam badan...haaaaaa...ini lah risiko penyakit lain yang akan hinggap..!! SERAM Dan MENAKUTKAN..TAK NAKKKK!!





Jadi ada ke cara nak atasi semua ni.. Insha Allah dengan produk baru keluaran shaklee ini dapat membantu kita semua kekal sihat cergas dan ceria sentiasa. Perkenalkan Phytocol-St Shaklee.
 
 

APA ITU PHYTOCOL-ST
Phytocol-st adalah formula propretari yang membekalkan 2000mg fitosterol setiap hari. untuk memperolehi 2000mg fitosterol setiap hari anda perlu mengambil 200 batang lobak merah, 70 keping roti gandum dan 425 biji tomato..HAAAHHH..sanggup ke weiii..saya tak sanggup...

Jadi pilihan di tangan anda nak ambil semua kat atas atau telan jer 4 biji phytocol-st setiap hari.
Buat pilihan bijak hari ini sebagai penentu kesihatan yg akan datang. Cehh pesan khidmat masyarakat dr sy..;-)

APA ITU FITOSTEROL?
FITOSTEROL ( di rujuk sebagai sterol dan stanol tumbuhan) di temui dlm membran sel tumbuh-tumbuhan. Ia juga ditemui dlm kuantiti yg kecil dlm pelbagai tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin.Dianggarkan 200-400mg steroltumbuhan dan lebih kurang 50mg stanol tumbuhan kita makan setiap hari.

BAGAIMANA PENGAMBILAN TABLET INI DAPAT MEMBANTU KESIHATAN SAYA?
Institut Kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan pengambilan 2000mg Fitosterol setiap hari, bersama2 diet rendah lemak tepu dan rendah kolestrol disamping tinggi serat larut , bersenam dan peniurunan berat badan. 

BILAKAH MASA YANG SESUAI UNTUK MENGAMBIL PHYTOCOL-ST?
untuk hasil yang terbaik ambil produk seperti yang disyorkan iaitu 2 tablet dua kali sehari dengan makanan.

BOLEHKAN SAYA MENGAMBIL PHYTOCOL-ST DAN  OMEGA GUARD SHAKLEE SEKALI PADA MASA YANG SAMA?
Ya, tiada sebab kenapa anda tidak boleh mengambil kedua2produk ini demi menjaga kesihatan anda. Anda juga boleh mengambil CoQ Health plus shaklee yang boleh mengoptimunkan manfaat phytocol-st shaklee.
 
ADAKAH PRODUK INI SESUAI UNTUK MEREKA YANG MEMPUNYAI KADAR KOLESTROL TINGGI SAHAJA?
Phytocol-st dapat membantu kadar kolestrol dalam tubuh badan. oleh demikian, ia disarankan kps sesiapa shj yg ingin menjaga kesihatan mereka.
 
ADAKAH PYHTOCOL-ST BEBAS GLUTEN?
ya.
 
okk..itu semua antara soalan lazim tentang phytocol-st. jom kita lihat pula keistimewaan phytocol-st ini.
  Bila masalah kolestrol kita pada tahap yg normal masalah seperti obesiti dan masalah berat badan juga mampu di atasi.. SIHAT SLIM DAN CANTIK GITUUU...
 
JIKA ANDA SEORANG YANG MEMENTINGKAN KESIHATAN ANDA, ANDA WAJIB ADA PHYTOCOL-ST SHAKLEE INI..JADI ANDAPERLU BERTINDAK PANTAS DENGAN MENGHUBUNGI SAYA SEPERTI BERIKUT:
 
SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
Nama: Hasliza Ali
Fb : Hasliza Ali 
Page : Vita Health Shop 
No.Tel : 017-9741139
 
Free konsultasi sepanjang pengambilan produk melalui saya. 
 
Sekian shj tulisan saya untuk pagi ini..semoga ianya memberi manfaat untuk kita semua. bye bye & Assalamualaikum...



No comments:

Post a Comment